top of page

Kuo svarbi taisyklinga 3D modelio topologija

Updated: Jul 19, 2021

Nepaisant to koks 3D modeliavimo sprendimas yra naudojamas, 3D modelio taisyklingos topologijos klausimas yra aktualus kiekvienam. 3D modeliavime topologijos terminas reiškia 3D modelio tam tikrą plokštumų ir kraštinių pasiskirstymą ir struktūrą. Čia kaip taisyklė daugelis 3D modeliavimo sprendimų mėgsta modelius, kurie yra kuriami iš kuo taisyklingesnių keturkampių.

Ar galima kurti 3D modelius neišlaikant tinkamos jų topologijos? Galima. Ir gana daugeliui pradedančiųjų atrodo, jog 3D modelio taisyklinga topologija nėra taip jau ir svarbu. Tačiau visgi padirbėjus ilgiau greitai pamatomą, jog topologija įtakoja daugelį 3D modeliavimo ir atvaizdavimo aspektų, o tam tikrai su tuo susijusių taisyklių nepaisymas gali duoti ir nepageidaujamų rezultatų.

Kokie aspektai įtakoja 3D modelio topologiją?

  • Kaip lengvai koreguojasi modelio formos. Kuo kuriamo 3D modelio topologija taisyklingesnė tuo lengviau modelis gali būti vėlesniuose etapuose, pagal poreikį, koreguojamas ar modifikuojamas. Vienas iš pavyzdžių, būtų poreikis tam tikras modelio vietas patempti ar sulenkti. Šiuo atveju prastai organizuota struktūra gali įtakoti nepageidaujamų artefaktų atsiradimą, pavyzdžiui, papildomos, tačiau nepageidaujamos lenkimo linijos atsiradimas.

  • Ar lengvai pritaikomas arba redaguojamas vadinamas mapping‘as (ang. Mapping).

  • Kiek lengvai eina kuriamą 3D modelį animuoti ir rig‘inti (ang. Rig). Jei kraštinių pasiskirstymas ir jų struktūra yra topologijos atžvilgiu taisyklinga, animuojant 3D objektą reikiamos vietos lenksis ir modifikuosis lengvai ir sklandžiai. Priešingu atvejų, net jei pavyks kurtą 3D modelį suanimuoti, vargu ar rezultatas dėl artefaktų gausos, pvz., atsirandančių keistų tempimų, tarpų ar skylių, bus tas kurio buvo tikėtasi.

Kaip matome, taisyklingos 3D modelio topologijos laikymasis nuo pat darbo pradžios suteikia ne vieną privalumą. Prie viso to dar galime paminėti tokią sukuriamą naudą, kaip kompiuterio atminties resursų taupymas. Kuo 3D modelis turės mažiau kraštinių, viršūnių ir plokštumų, tuo jis bus pats iš savęs lengvesnis, o kartu jo informacijos saugojimui bus sunaudojama mažiau kompiuterio atminties.

3D modelio topologijos korekcija/taisymas

3D modelio topologijos taisymui skirtingos 3D modeliavimo programinės įrangos turi įdiegusios skirtingus įrankius. Jei dirbate su Autodesk 3ds Max modeliavimo sprendimu, tai savo modelio topologiją galite tvarkyti naudojantis Retopology for 3ds Max įrankiais. Šiuos papildomus įrankius galite atsisiųsti iš Autodesk tinklapio. Kaip šie Retopology įrankiai veikia pasakojame žemiau esančiame vaizdo įraše.



Tiek būtų šį kartą apie 3D modelių topologiją. Kokie šiuo klausimu galėtų būti mūsų patarimai?

  • Kuriant 3D modelius stenkitės naudoti mažiausią galimą kraštinių, viršūnių ir plokštumų skaičių kokį tik galite. O kuriamas plokštumas stenkitės išlaikyti kuo taisyklingesnės keturkampio formos ir kiek įmanoma vienodo dydžio. Šių taisyklių rekomenduotina laikytis kuriant visą modelį, o ne tik atskirose jo dalyse.

  • Žinant modelyje vietas, kurios turės būti lenkiamos arba animavimo metu lankstomos, juose stenkitės kurti vadinamas „apskritas“ kilpas. Jų naudojimas prisidės prie sklandesnio lenkimo judesio.


Na, o jei patiriate sunkumų sužiūrint ir taisant sukurto 3D modelio topologiją, pasidomėkite ar jūsų naudojamas 3D modeliavimo sprendimas turi kažkokius papildomus šiam klausimui dedikuotus įrankius ar modifikatorius kaip, pavyzdžiui SubSurf modifikatorius Blender programinėje įrangoje arba mūsų demonstruotas Autodesk Retopology Tool for 3ds Max.


Jei norite sužinoti apie pačią topologiją daugiau, tuomet rekomenduojame paskaitinėti tinklapį https://topologyguides.com/. Čia rasite nemažai vertingos ir praktinės informacijos bei patarimų. Ypatingai jei jums topologijos tema yra nauja.

Comments


bottom of page