Kokius failų formatus galima importuoti į 3D modeliavimo ir vizualizavimo sprendimus?
top of page

Kokius failų formatus galima importuoti į 3D modeliavimo ir vizualizavimo sprendimus?

Updated: May 23, 2022



Didžioji dalis architektūros ir inžinerijos specialistų naudoja modeliavimo ir projektavimo įrankius tokius kaip AutoCAD, Revit, Rhino, Inventor ir kt., savo darbų eigose. Šie modeliavimo ir projektavimo sprendimai puikiai tinka kurti brėžiniams ir modeliams, tačiau su jais nesukursite nei foto-realistinių vizualizacijų, nei animacijų, nei virtualios realybės projektų. Vizualizacijos, animacijos ir virtuali realybė (VR) pamažu tampa architektūros ir inžinerijos sektorių standartu. Siekiant išlikti konkurencingu šiose industrijose, privalu žengti koja kojon su naujausiomis technologijomis ir perkelti savo kuriamus ar jau sukurtus projektus ir darbus į aukštesnį lygį, pateikiant klientams ne tik brėžinius, bet ir aukštos kokybės, akį traukiančias vizualizacijas, statybų ar inžinerijos procesų animacijas, virtualios realybės projektus. Norint perkelti projektus ir brėžinius į 3D vizualizavimo ar modeliavimo sprendimus pravartu žinoti, su kokiu failo formatu į kokį 3D modeliavimo ar vizualizavimo sprendimą galima keliauti.


SketchUp ir V-Ray for SketchUp sprendimai


DWG, DXF ir IFC - dažniausiai naudojami failų formatai architektūros, statybų ir inžinerijos srityse. Kiekvienas iš šių failų formatų savyje nešasi skirtingą informaciją apie projektą: AutoCAD programinės įrangos failo formatas DWG savyje nešasi visą informaciją apie sukurtą projektą, DXF failo formatu galima perkelti pastato modelį, įvairias formas ir erdvės elementus, IFC savyje nešasi panašią informaciją kaip ir DXF failo formatas, tačiau papildomai savyje nešasi ir informaciją apie klases ir informaciją apie statinį. Jei norite CAD modeliavimo ir projektavimo įrankiais kurtus projektus importuoti į SketchUp Pro aplinką, nereikėtų jaudintis dėl failų formato, kadangi SketchUp gali perskaityti DWG, DXF ir IFC failų formatus. Be to, į SketchUp aplinką galima importuoti paveiksliukus PNG ir JPG failų formatais, o tai leidžia SketchUp aplinkoje sukurti naują projektą pagal Jūsų įkeltą paveiksliuką (brėžinį).




Sukūrus naują, arba patobulinus iš CAD ir modeliavimo sprendimų įkeltą projektą reikia vizualizuoti: sukurti medžiagas, apšvietimą ir pan. Projekto vizualizavimui SketchUp aplinkoje patys populiariausi vizualizavimo sprendimai– V-Ray for SketchUp ir Unreal engine. V-Ray for SketchUp turi gausią medžiagų biblioteką, kurią naudojant galite sukurti aukštos kokybės ir patraukliai atrodančias projekto vizualizacijas. Jei vizualizuojant V-Ray sprendimu iš bibliotekos siūlomų medžiagų nerandate ar neišsirenkate jums tinkamos medžiagos, tuomet galite susikurti savo medžiagą iš paprasto paveiksliuko – V-Ray aplinka priima paveiksliukų failus su įvairiais jų formatais (angl. bitmaps).


3Ds Max, ir V-Ray for 3ds Mx sprendimai


Jei norite kurti projektą, kuris turės sudėtingas, komplikuotas formas ar ornamentus, tuomet 3ds Max gali padėti sklandžiai kurti ir vizualizuoti Jūsų projektą. 3ds Max yra itin lankstus, kadangi į šį sprendimą galima importuoti nemažai skirtingų failų formatų: AI – Adobe Iliustraitor failus, kurie savyje nešasi informaciją apie brėžinius, taip pat SKP, RVT, 3DM, ir DWG failus, kurie savyje nešasi visą pradinę informaciją apie projektus kurtus SketchUp, Revit, Rhino ir AutoCAD įrangose. Kaip ir kuriant su SketchUp, taip ir kuriant su 3ds Max, projektą galima vizualizuoti su įvairiais sprendimais, tačiau populiariausi– V-Ray for 3ds Max, Corona Renerer bei UnrealEngine. Vizualizuojant su V-ray ar Corona Renderer svarbu žinoti, jog į šiuos sprendimus galima importuoti ne tik paveiksliukus (angl. bitmaps) bet ir Substance Suite sprendimuose kurtus failus, Substance failų formatu.




Unreal Engine sprendimas


Unreal Engine – vizualizavimo sprendimas į kurį, datamsmith priedo pagalba, galima keliauti iš visų 3D modeliavimo ir vizualizavimo įrangų. Datasmith priedas naudoja failais pagrįstą darbo eigą: tokiu būdų į Unreal Engine galima importuoti visus projektus su visais jų elementais, iš skirtingų 3D modeliavimo ir vizualizavimo sprendimų. Datasmith naudojamas perkelti duomenis iš Revit, AutoCAD, Rhino, SolidWorks, SketchUp, 3ds Max, Cinema 4D, V-Ray, Substance Suite ir kt., tiesiai į Unreal Engine aplinką. Unreal Editor, turi Datasmith Importer funkciją, kuri leidžia kontroliuoti importuojamus failus: pasirinkti kokius duomenis iš failo įkelti, bei nustatyti parametrus, kurie padės kontroliuoti importavimo procesą.






bottom of page