Ko griebtis kai 3D vizualizacijai sukurti paprasčiausiai pritrūksta laiko
top of page

Ko griebtis kai 3D vizualizacijai sukurti paprasčiausiai pritrūksta laiko

Updated: Jun 11, 2021

Mokymų metu, iš dalyvių besimokančių kurti interjero ir eksterjero 3D vizualizacijas 3ds Max ir V-Ray sprendimais, neretai sulaukiame klausimų kaip neturint daug laiko sukurti gražią ir tvarkingą 3D vizualizaciją. Suprantame, kad kartais atsitinka taip, jog laiko, užbaigti arba įgyvendinti nesudėtingą darbą, ima ir pritrūksta. Todėl nutarėme pasidalinti blog‘o įrašu su keletu patarimų, kaip paprastai ir per trumpą laiką sukurti eksterjero 3D vizualizaciją. Kaip pavyzdį paruošėme, neseniai mūsų Facebook puslapyje pasidalintu, žiemos eksterjero vizualizaciją.



Modeliavimas. Sniego kūrimas

Kuriant šią vizualizaciją jokių didesnių modeliavimo iššūkių nebuvo. Vizualizacijos geometrinė dalis buvo labai paprasta, nes nutarėme panaudoti 3D objektus, kurtus ankstesniems projektams. Vienintelis darbas, kurį čia reikėjo atlikti, tai tuos turimus modelius pakoreguoti. Šis priimtas sprendimas leido mums sutapyti nemažai laiko, kurį būtume turėję skirti įprastiems modeliavimo darbams atlikti. Tad jei įmanoma, kurdami vizualizaciją reikiamus 3D modelius ne kurkite nuo nulio, o panaudokite jau turimus. Na, o jei savo asmeninės 3D objektų bibliotekos dar neturite sukaupę, tuomet visuomet galite pasinaudoti internete esančiomis mokamomis ir nemokamomis bibliotekomis, pvz.: https://www.cgtrader.com/ ir https://3dsky.org/, kuriose rasite jums reikiamų modelių. Juos galėsite naudoti tokie kokie yra arba pasikoreguoti.


Įdomesnė vizualizavo dalis buvo – sniego kūrimas. Šiam darbui atlikti naudojome specialų 3ds Max papildinį (plugins)PolySnow V4 for 3ds Max 3D model. Tad jei norite nesudėtingai savo vizualizacijoms pridėti žiemiško jausmo ir vaizdo, sukuriant sniego pusnis, kviečiame žiūrėti video įrašą, kuriame pamatysite kaip minėtas 3ds Max papildinys veikia. Taip pat pasidalinsime keliais patarimais į ką vertėtų atkreipti dėmesį tą papildinį naudojant.



Na, o jei norėtumėte išmėginti video įraše minėtąjį 3ds Max papildinį (plugins), kurio pagalba savo vizualizacijai kūrėme nelygaus paviršaus plytelių grindis, tuomet jums reikėtų atsisiųsti ir įsidiegti papildinį – Floor Generator.


Apšvietimas ir medžiagos

Kuriant šį eksterjerą, apšvietimui naudojome tokius pagrindinius šviesos šaltinius, kaip HDRI ir Dome Light, bei kelis papildomus šaltinius. O švietimo reguliavimą atlikome interaktyviu būdų naudojant V-Ray 5 for 3ds Max įrankius. Toks interaktyvus šviesos derinimas palengvino ir sutrumpino procesą, nes norint pamatyti rezultatą nereikėjo kas kartą vėl ir vėl atlikti render‘inimo. Tiesa, reikia paminėti, jog ši nauja šviesos reguliavimo galimybė prieinama tik naujausios V-Ray 5 naudotojams. Tad jei dar naudojate kurią senesnę V-Ray versiją, labai rekomenduotume atsisiųsti ir išbandyti naujausius V-Ray 5 for 3ds Max vizualizavimo įrankius. Liksite tikrai maloniai nustebinti.


Vizualizacijos objektams naudojome V-Ray 5 naujojoje bibliotekoje esamas medžiagas. O štai pagrindinę pastato sienos betono tekstūrą išgavome jau ne pirmus metus naudojamu medžiagų kūrimo sprendimu Substance Designer. Jo pagalba galime sukurti mums reikiamas, išties unikalias ir itin aukštos kokybės medžiagas. Apie patį Substance Designer daugiau galite sužinoti apsilankius šio produkto gamintojų interneto puslapyje, o apie jo panaudojimą kuriant būtent mūsų sienos betoninę tekstūrą pasakojame sekančiame mūsų video įraše.



Paruošti betono sienos tekstūrą, neturint įgūdžių ir reikiamų žinių, tikrai užima laiko, todėl jį taupant reikiamas aukštos kokybės, procedūrines (PBR) tekstūras galite išsirinkti iš V-Ray arba iš Substance Sorurce bibliotekų ir jei reikia jas papildomai pagal poreikį pasikoreguoti. Taip pat tekstūras galima atsisiųsti iš internete esančių mokamų ir nemokamų bibliotekų, pvz.: https://texturehaven.com/.


Post-produkcija

Kas yra post-produkcija ir kam ji yra reikalinga jau pasakojome mūsų viename ankstesnių blog‘o įrašų, todėl čia plačiau šios temos neaptarinėsime. Tuos, kurie apie post-produkciją nieko žino arba žino, bet per mažai, kviečiame apie tai skaityti čia - „Kas yra 3D vizualizacijų post-produkcija ir kuo ji gali būti naudinga. Tiesa, tuo metu, kai buvo paskelbtas šis blog‘o įrašas apie post-produkciją, naujausioji V-Ray 5 versija dar išleista nebuvo, tad atlikti post-produkciją galėjome tik naudojantis Adobe Photoshop. Tačiau dabar tam tikrus nesudėtingus post-produkcijos darbus jau galima atlikti ir nepalikus V-Ray 5 aplinkos. Plačiau apie V-Ray 5 ir Adobe Photoshop post-produkcijos galimybes pasakojame paskutiniame savo video įraše.



Tokia supaprastinta darbo eiga, kai naudojamasi savo sukauptais resursais ir / ar įvairiomis papildomomis 3D modelių, apšvietimo sprendimų ir tekstūrų bibliotekomis, tikrai žymiai pagreitina ir supaprastina vizualizacijos kūrimo procesą. Tačiau, jokiu būdu nerekomenduojame, tokia darbo eiga naudotis nuolatos. Neplečiant savo nuosavos 3D modelių bibliotekos įvairovės, nesukuriant savo unikalių, aukštos kokybės tekstūrų, rizikuojate sustoti tobulėti. Kartu Jūsų kuriami darbai gali pradėti kartotis ir suvienodėti. Todėl optimizuodami savo darbų laiką, rekomenduojame nesustoti ir greta visuomet kurti kažką naujo.

bottom of page