top of page

Interjero kūrimo darbo eiga | 1 Dalis

Updated: May 23, 2022


Interjero dizaino sukūrimas, jau seniai nėra suprantamas tik kaip spalvų derinimo ir dekoro detalių parinkimo klausimas. Šiandien interjero kūrimas, tai procesas apimantis mokslo ir meno žinių visumą, kurio produktas – sukurta estetiška, sveika, funkcionali ir patogi erdvė gyvenimui, darbui, mokymuisi.


O tai sukurti, tikras iššūkis. Šių dienų interjero dizaineriams keliami išties dideli reikalavimai. Jie turėtų turėti žinių ir patirties architektūros, inžinerijos, aplinkos psichologijos ir panašiose srityse. Taip pat turėtų suprasti viską kas susiję su medžiagomis ir tekstilėmis, spalvomis, apšvietimu, erdvės planavimu. Na ir žinoma, gebėtų dirbti 2D, 3D ir pastatų informacinio modeliavimo (BIM) programinėmis įrangomis.


Tikime, kad šį gebėjimų, žinių ir patirties sąrašą interjero dizaino specialistai dar gerokai papildytų. Nes šiems specialistams, kuriantiems, planuojantiems, koordinuojantiems interjero dizaino projektus tenka bendrauti tiek su privačių namų bei verslo objektų savininkais, tiek su galybe kitų specialistų, tokių kaip: rangovai; architektai; inžinieriai; apdailos specialistai; baldų, šviestuvų, vonios įrangos ir kitų daiktų pardavėjais. Todėl įgyvendinant interjero projektus labai svarbiu aspektu tampa sklandus ir aiškus komunikavimas bei kokybiškai atlikti darbai, kurie lemia efektyvų visos komandos darbą. O viena sklandaus darbo dedamųjų yra tinkamas įrankių , tai yra specializuotų programinių įrangų, ir darbo eigos pasirinkimas.


Bendraujant su interjero dizaino kūrimo specialistais matome, jog kuriant 3D vizualizacijas dažniausiai modeliavimo darbams atlikti yra pasirenkamos tokios programinės įrangos, kaip Trimble SketchUpPro, Autodesk 3ds Max, ArchiCAD. Vizualizavimui („render‘inimui“) naudoja V-Ray, Redshift, Corona Render arba Unreal Engine. Post-produkcijos darbai atliekami Adobe Photoshop įrankių pagalba. O darbo eigos pasirenkamos varijuojant priklausomai nuo pasirinktų minėtų produktų. Dažniausiai sutinkamos darbo eigos:

  • SketchUp Pro ⇒ V-Ray (arba Redshift, Corona Render ir pan.).

  • 3ds Max ⇒ V-Ray (arba Redshift, Corona Render ir pan.) ⇒ Post-produkcija Photosho įrankiais.

  • SketchUp Pro ⇒ 3ds Max ⇒ V-Ray (arba Redshift, Corona Render ir pan.) ⇒ Post-produkcija Photoshop įrankiais.


Seniai dirbantiems interjero dizaineriams šios darbo eigos ir programinės įrangos puikiai pažįstamos, tačiau jauni, mažai patirties turintys arba iki šiol nenaudoję šiuolaikinių programinių įrangų specialistai ne retai susiduria su dilema kokius sprendimus pasirinkti? Kokia darbo eiga tinkama būtent jiems? Kaip galėtų patobulinti savo kuriamus darbus?


Suprantame, kad tokie ir panašūs klausimai kyla daugeliui, siekiantiems išmokti kurti foto-realistines 3D interjero vizualizacijas. Todėl mūsų - CGISCIENCE (anksčiau žinoma, kaip STUDIO KIBITZ) komanda nutarė pademonstruoti modernią darbo eigą, kuriant 3D interjero vizualizaciją nuo turimo interjero dizaino koncepto iki galutinės vizualizacijos.


Mūsų komandos pasirinkta ir naudota darbo eiga, kuriant 3D interjero vizualizaciją buvo SketchUp Pro3ds MaxV-RaySubstance DesignerPost-produkcija Adobe Photoshop įrankiais.


Kaip matote visas interjero vizualizacijos kūrimo procesas, susidėjo iš šešių etapų: projektavimas, modeliavimas, medžiagų kūrimas ir jų perkėlimas bei taikymas, apšvietimas ir post-produkcija. Tokia darbo eiga yra tikrai efektyvi ir patogi, siekiant sutaupyti laiko ir kartu gauti kokybišką rezultatą.


Pakalbėkime toliau apie kiekvieną šių etapų šiek tiek detaliau.


I etapas: „Projektavimas“

Prieš pradedant kurti vizualizaciją visada iškyla vienas svarbiausių klausimų – koks yra realus projekto dydis. Jei dirbama pagal brėžinius, ši problema neiškyla, nes belieka sekti turimais matmenimis. Tačiau visai kita situacija, jei kuriate interjero dizainą, kuris dar neegzistuoja. Tuomet, norint gauti korektišką rezultatą, reikia pagalvoti apie proporcijų išlaikymą, matmenis. Kas labai svarbu vėlesniam etapui, kai atliekami šviesos skaičiavimai, naudojamo vizualizavimo sprendimo (V-Ray, Corona Render, Redsift, Unreal Engine ir pan.).


Taigi, priklausomai nuo to ar projekto matmenys yra žinomi ar ne, gali būti pasirenkamas įrankis – SketchUp Pro (projektavimo programinė įranga) arba 3ds Max (modeliavimo programinė įranga).


Būtent ši, pasirinkimo situacija, leidžia atsakyti į dažną klausimą – kas geriau, 3ds Max ar SketchUp Pro? Viskas priklauso nuo to ką Jūs kuriate. Jei Jūsų darbai turi atvaizduoti realų projektą, pagal konkrečius brėžinius, tuomet Jums reikėtų darbus pradėti nuo projektavimo programinės įrangos, pvz., SketchUp Pro. O jei Jūsų darbai yra daugiau meninės paskirties, tuomet vizualizacijos kūrimo darbus galite pradėti, pvz., ir nuo 3ds Max.


Tačiau, reikėtų pasakyti, jog jei net ir neturite vystomo architektūrinio projekto brėžinių su nurodytais matmenimis, pradėti kurti 3D interjero vizualizaciją galite naudojant abi minėtas programines įrangas. Derinant darbo eiga, kur naudojamos net kelios programinės įrangos, šiuo atveju SketchUp Pro ir 3ds Max, yra sutaupoma nemažai laiko.


II etapas: „Modeliavimas“

SketchUp Pro, vienas populiariausių įrankių tarp Lietuvos interjero dizaino specialistų, daugiausiai yra naudojamas sienoms, langams, grindims ar kitiems lygiems paviršiams kurti. O sudėtingų modelių, kaip pvz., baldų, turinčių įmantrias formas, įvairius lenktus paviršius, kūrimą, neturint specialaus SketchUp Pro priedo (plugins‘o), rekomenduotume atlikti jau naudojant 3ds Max programinę įrangą.


Na, o modeliuoti įvairius lenktus paviršius, dirbant 3ds Max programine įranga, yra tikrai labai efektyvu. Tačiau čia, rekomenduotume pasirinkti tinkamą pradinę figūrą! Nes būtent šis pradinis pasirinkimas lemia, per kiek laiko ir kaip efektyviai sumodeliuosite 3D modelį. Kartu reikėtų apgalvoti kokio detalumo objektą siekiame sukurti ir žinoma, kiek toli jis bus nuo kameros, jei kalba eina apie vizualizacijos kūrimą.


Dirbant tokia darbo eiga, kur naudojamos net kelios programinės įrangos, kaip jau minėjome, yra sutaupoma nemažai laiko.

Comentarios


bottom of page