Kodėl 3D vizualizacijų apšvietimo kūrimas tampa problematiškas ir sudėtingas?

Updated: May 20


Kokybiškų, techniškai tvarkingų ir lengvai valdomų vizualizacijų kūrimas – tai iššūkis, su kuriuo susiduria nemaža dalis specialistų, nepriklausomai nuo industrijos, kuriai yra kuriama vizualizacija. Vizualizacijų kūrimas susideda iš kelių kritinių etapų, kuriuose suklydus dėl netinkamos darbo eigos ar esminių žinių trūkumo, nukenčia galutinis kuriamo projekto vaizdas ir kokybė. Vienas iš šių etapų – Apšvietimas. Be šio etapo neapsieina nei vienas specialistas vizualizuodamas projektus, o būtent apšvietimo kūrimo etape specialistams ir iškyla daugiausiai klausimų ir sunkumų dėl kurių, jau nurenderinus paveiksliuką, jis neatitinka nei specialisto nei kliento lūkesčių - vaizdas gali būti per šviesus, per tamsus, taip pat panaudotos medžiagos gali atrodyti keistai ir nenatūraliai, nuo jų gali kristi keisti šešėliai ir atspindžiai, kurie sukuria netikrumo pojūtį.


Kai negaunamas norimas vaizdas, dažnas specialistas ne iki galo suvokdamas, kokia yra netinkamo rezultato gavimo priežastis, susikuria netinkamą ir netgi galima sakyti ydingą darbo eigą - pradeda vadovautis nuojauta arba mėginimo būdų ir dėlioja atsitiktinius apšvietimo šaltinius, keičia jų padėtis, renderina paveiksliuką, tikrina gautą vaizdą, o negavus norimo vaizdo, procesą kartojama nuo pradžių, dažniausiai ne vieną, o kelis ir daugiau kartų.

Netinkamas apšvietimo šaltinių valdymas ir taikymas - tai viena iš priežasčių, kodėl galutinis vizualizacijos vaizdas neatitinka lūkesčių. Kuriant apšvietimą, svarbu suvokti, kokie yra apšvietimo šaltiniai, kaip jie veikia, kokia yra jų pirminė paskirtis, kada ir koks apšvietimo šaltinis turi būti panaudojamas ir pritaikomas.


Tačiau apšvietimo kūrimas tai ne tik apšvietimo šaltiniai - tai kur kas daugiau, ir norimas galutinis rezultatas gali būti negautas dėl įvairių priežasčių.

Kita problema, dėl kurios negaunate norimo vizualizacijos vaizdo - tai baltos spalvos balansas. Dažnas specialistas savo darbo eigoje, nenaudoja šios funkcijos, o būtent ji padeda pašalinti nenatūralias spalvas nuo baltos spalvos medžiaga padengtų 3D scenos paviršių. Tinkamas baltos spalvos balanso veikimo principo suvokimas, padeda pakoreguoti scenos apšvietimą dar iki renderinimo proceso.


Dar viena labai svarbi priežastis, kodėl kyla problemų su apšvietimo kūrimu - spalvos temperatūra. Apšvietimo šaltiniams gali būti pritaikytos skirtingos spalvos, kurias koreguojant ir keičiant jų temperatūrą sukuriama vizualizacijos nuotaika ir atmosfera dar iki renderinimo proceso.



Norint išvengti apšvietimo kūrimo problemų ir sunkumų, kiekvienam specialistui svarbu suvokti, jog apšvietimo kūrimas - tai sudėtingas procesas, kuriam yra reikalingas ne tik "bukas" įrankių panaudojimas ir pritaikymas, bet ir techninių žinių turėjimas bei praktinis jų pritaikymas.


Atsižvelgdami į tai, jog dauguma specialistų patiria sunkumų su apšvietimo kūrimu, kituose savo blog'o įrašuose pateiksime techninių žinių ir praktinių pavyzdžių, kurie padės įveikti apšvietimo kūrimo problemas. Susidėliojus tinkamą apšvietimo kūrimo darbo eigą bei turint techninių žinių bagažą, Jums taps paprasčiau koreguoti ir valdyti kuriamą vizualizaciją tiek vizualizavimo, tiek post-produkcijos metu, be to ir paruošti tą pačia sceną skirtingiems scenarijams – dieniniam ir naktiniam vaizdui.