3D vizualizacijų post-produkcija ir jos teikiama nauda

Updated: Jun 4


Post-produkcija, kaip etapas vizualinių medijų kūrimo procese yra ne tik gerai žinomas, bet kai kuriems specialistams, ypatingai dirbantiems kino, animacijos, fotografijos ar kitose panašiose srityse, tai yra ir neatsiejama jų darbo eigos dalis. Šis etapas taip pat yra ir nemažoje dalyje studijų, kuriančių interjero ir (ar) eksterjero 3D vizualizacijas. Tačiau nepaisant taip užsienio studijų specialistų vertinamos post-produkcijos teikiamos naudos, Lietuvoje šis etapas 3D vizualizacijas kuriantiems specialistams vis dar yra pakankamai naujas dalykas. Todėl šiandien norime jums pristatyti ir plačiau papasakoti apie tai kas yra 3D vizualizacijos post-produkcija ir kuo ji jums gali būti naudinga.


Pirmiausia pradėkime nuo to, kad reikėtų apibrėžti kas yra 3D vizualizacijos post-produkcija. Taigi post-produkcija, tai yra paskutinis vizualizacijos kūrybos proceso etapas, kuriame yra atliekami spalvų kontrastų, ryškumo, atspindžių, šešėlių ir (ar) atspalvių koregavimo ir klaidų taisymo darbai. Atliekant šiuos iš pažiūros nedidelius pakeitimus, galima šiek tiek arba net dramatiškai pakeisti vizualizaciją ir jos bendrąją nuotaiką, atmosferos emociją bei sustiprinti jos foto-realistiškumo pojūtį.


3D vizualizacijų post-produkcijai atlikti yra naudojami įvairūs sprendimai, tačiau jei vizualizacijos kūrimo darbo eigoje dirbama V-Ray produktu, tuomet post-produkcijai atlikti yra naudojami pačio V-Ray, tiksliau jo Frame Buffer, turimi post-produkcijos įrankiai arba specialūs V-Ray sluoksniai – Render Elements ir visiems gerai žinomas sprendimas Adobe Photoshop.


Post-produkcijos darbų atlikimo, nepaliekant V-Ray vizualizavimo sprendimo aplinkos, galimybėmis galėjome pradėti naudotis jau kiek daugiau nei prieš vienerius metus. Ir nors čia esančiais įrankiais dar negalime pasiekti tokio pat rezultato, kaip naudojantis Adobe Photoshop, visgi išbandyti juos tikrai verta. Ypač po gamintojų atliko paskutiniojo atnaujinimo. Naujoji versija savo post-produkcijos funkcionalumu gana ženkliai priartėjo prie Adobe Photoshop teikiamų galimybių. Šias galimybes apžvelgė ir savo pastebėjimais paruoštame vaizdo įraše pasidalino mūsų 3ds Max, SketchUp Pro, V-Ray, Substance Designer ir post-produkcijos mokymus vedantis instruktorius Dmitrijus.



Taigi priklausomai nuo to, kokio lygio post-produkcijos darbų reikia Jūsų 3D vizualizacijai, Jūs galite pasirinkti tai atlikti naudojant tik V-Ray Frame Buffer arba Adobo Photoshop kartu su specialiaisiais V-Ray sluoksniais (Render Elements).


Keisti vizualizacijoje esantį apšvietimą, ryškumą ar kontrastus, įkelti papildomą paveiksliuką naudojamą kaip foną, pvz., vaizdui už lango sukurti, tikrai pilnai užtenka ir V-Ray Frame Buffer įrankių funkcionalumo. Tačiau jei Jūsų vizualizacija reikalauja daug detalesnių korekcijų arba Jūs norite sukurti paveiksliuką, kuris būtų nuotraukos ir vizualizacijos mišinys, pvz., Jūsų vizualizuotus pastatus supa gamtos vaizdas, paimtas iš nuotraukos, tuomet į savo darbo eigą teks įtraukti Adobe Photoshop.


Ar galima kurti vizualizacijas be post-produkcijos etapo, klausimo kelti tikrai neverta. Nes tikrai galima. Tačiau nė nežinant sau sukuriame tam tikrą nepatogumą, išnaudojame laiką, kurį visuomet galima skirti nuveikti kažką kitką. Kyla klausimas kaip taip nutinka? O gi labai paprastai.


Jums, ko gero, kaip ir mums ar daugeliui kitų specialistų, kurie kuria 3D vizualizacijas, turbūt gana retai pavyksta sukurti jas taip, jog tas vizualizacijas užsakiusiam klientui viskas tiktų iš pirmo karto. Daugeliu atveju tenka atlikti vienokius ar kitokius pakeitimus. Gavus visas pastabas, tenka grįžti prie darbų. Ir štai šiuo momentu darbo eigos, turinčios post-produkcijos etapą ir jos neturinčios, išsiskiria.


Neturint post-produkcijos etapo darbo eigoje, Jūs visas reikiamas korekcijas atliekate grįžęs į V-Ray sprendimą. Tokiu atveju, neišvengiamai tenka grįžti ir prie render‘inimo proceso, kuris, deja, užtrunka ne vieną valandą ir neretai užsitęsia iki paros laiko ar net ilgiau... Kai tuo tarpu post-produkciją atlikti gebantis specialistas visiems pataisymams atlikti užtrunka nuo keliolikos minučių iki vos kelių valandų.


Prie viso to, reikia pažymėti, atsirandantį šiokį tokį nepatogumą dėl galimybės toliau dirbti kompiuteriu, kuriuo atliekamas koreguotos scenos (-ų) render‘rinimo procesas. Tikrai nėra retenybė išgirsti, jog visiems darbams yra naudojamas vienas ir tas pats kompiuteris. Ir viskas nebūtų taip prastai, jei vienu metu dirbama tik su vienu projektu, korekcijas po gautų pastabų reikia atlikti tik vieną kartą, o klientas turi kantrybės ir laiko laukti rezultato. Tačiau viskas dažniausiai būna atvirkščiai, t. y. projekto terminai spaudžia greitai viską užbaigti, eilėje jau laukia naujas projektas arba paraleliai įgyvendinami iš karto keli projektai, o klientas reikalauja kuo greičiau pakoreguoti vizualizacijas vėl ir vėl.


Tokia susidariusi situacija nėra svetima? Tuomet pasvarstyti apie post-produkcijos etapo įsivedimą į savo darbo eigą, tikrai vertėtų.