Adobe Substance 3D – naujos galimybės Jūsų įtaigiam kūrybiškumui skleistis

Prieš keletą metų Substance produktus – Designer, Painter, Alchemist ir Sourse, sukūrusios kompanijos įsiliejimas į Adobe šeimą tarp įvairių industrijų atstovų, naudojančius visus ar kelis Substance produktus, sukėlė tikrą audrą. Buvo iš ties nemažai skeptiškų pasisakymų apie dvejotiną apsijungimo naudą, išsakytų abejonių apie įrankių tobulinimo darbų tęstinumą ir net spėlionių ar tai nėra gudrus Adobe planas atsikratyti konkurentų savo kažkokiam naujai kuriamam produktui.


Po apsijungimo praėjus nemažai laiko daugelis nurimo ir pamatė, kad Substance programinių sprendimų atnaujinimai niekur nedingo, o jų žinomumui ir populiarumui didinti Adobe skyrė nemažai pastangų. Viskas atrodė taip tęsis ir toliau, tačiau žinant pasaulinę praktiką, kai viena kompanija įsigyja kitą, tikėtis, kad viskas išliks nepakitę ko gero naivu. Ir štai vos prieš keletą savaičių Adobe visam pasauliui pristatė naujieną – Substance 3D. Savo ilgai ir kruopščiai rengtų pokyčių rezultatą, kuris, sprendžiant iš Adobe socialinių paskyrų komentarų skiltyse esamų komentarų, susilaukė gana neigiamos auditorijos reakcijos.



Kokie, daugelio profesionalų pamėgtuose sprendimuose: Substance Designer, Painter, Alchemist ir Source, pasikeitimai įvyko ir ko gali tikėtis iš naujojo Substance 3D tie, kurie savo pažintį su juo neseniai tik pradėjo ar dar tik planuoja pradėti, trumpai šiame blog‘e ir apžvelsime.



KAS JŪSŲ LAUKIA ĮSIDIEGUS SUBSTANCE 3D


Nauji produktų logotipai ir pasikeitę jų vardai.

Pirmiausia pradėkime nuo to, kad anksčiau puikiai pažinotų Substance Designer, Painter, Alchemist ir Sourse logotipų nebėra. Juos Adobe kompanija pakeitė kitais, į Adobe produktų šeimą labiau panašiais logotipais. Tačiau šiais pakeitimas Adobe neapsistojo ir kartu įvedė naujus pavadinimus keletui produktų. Tai gi, ką turime?


Substance Designer ir Painter sprendimai išlaikė savo senuosius pavadinimus. Pasikeitė tik jų logotipai. O štai mums puikiai pažįstami Substance Alchemist ir Source, nuo šiol savo naująjį etapą pradeda kaip Substance Sampler ir Substance 3D Assets. Na, ir jei anksčiau teko dirbti su Adobe Dimension vizualizavimo ir dizaino kūrimo sprendimu, tai dabar šį produktą jau rasite naujuoju pavadinimu – Substance 3D Stager.


Reikia pasakyti, kad priprasti akims prie naujųjų logotipų ir įsisavinti naujuosius vardus, prireiks šiek tiek laiko. Ir nors senieji logotipai mums kur kas mielesni ir jų atsisakymas mums atrodo tarsi Substance identiteto praradimas, tačiau juk tai tik išorinės detalės, o visa esmė glūdi ir įdomiausioji dalis slypi pačiuose įrankiuose. Tad nerkime giliau ir pažiūrėkime kokie pokyčiai įvyko būtent pačiuose Substance 3D sprendimuose.


Substance 3D – vienas sprendimas, keturi produktai

Kiek ir kaip minėtieji produktai Jums gali pasitarnauti, priklauso nuo Jūsų poreikių. Tačiau jie tikrai puikiai tinka tiek visiškam naujokui, tiek senam rinkos vilkui. Dirbantys architektūrinių vizualizacijų, interjero ir produkto dizaino, animacijos, žaidimų kūrimo ir kitose industrijoje, kur yra kuriamas 3D turinys, puikiai žino koks visų šių industrijų darbas yra fragmentuotas. Darbo eigose dažniausiai yra naudojami bent keli atskiri sprendimai, tad natūralu, jog atliekant skirtingus darbus, kaip modeliavimas, tekstūravimas, apšvietimas ir pan., tenka tarp tų naudojamų sprendimų šokinėti. Todėl Adobe kompanijos siekis buvo sukurti kolekciją produktų, sujungtų su Adobe Creative Cloud, kad tas darbo eigas kiek įmanoma supaprastinti. Tad dabar specialistai, dizaineriai, 3D menininkai ir tie, kuriems 3D kūrimas yra tiesiog hobis, galės tarp savo naudojamų Substance, Photoshop, InDesign ir kt. sprendimų persijungti paprastai ir greitai, o reikiamus darbus atlikti neskiriant daug laiko sprendimų aplinkų pažinimui, nes visų jų aplinkos tapo kur kas panašesnės.


Tai gi, vienas sprendimas – Substance 3D, keturi Substance produktai – Designer, Painter, Sampler ir 3D Assets, yra tai kas padės Jūsų įtaigiam kūrybiškumui skleistis. Būtent taip viename savo interviu Adobe kompanijos 3D ir sistemų viceprezidentas Sebastien Deguy pristatė naujuosius Substance pakeitimus.



Substance 3D Stager, tai produktas nuo kurio pradėsime Substance 3D ketvertuko pristatymą. Nes būtent nuo čia prasidėtų ir Jūsų 3D scenos kūrimas. Tad kaip supratote, 3D Stager yra aplinka kur gims Jūsų 3D projektas. 3D scenos kūrimas čia prasideda nuo to, jog Jums iš 3D Stager arba Substance 3D Assets siūlomų bibliotekų reikia išsirinkti 3D modelius. Kurie visi, reikia pažymėti, yra procedūriniai. Kas yra super gerai! Nes tai reiškia, jog į sceną įkeltų modelių dydį Jūs galėsite lengvai pakeisti pagal savo poreikius vos keliais paspaudimais, net nežinant kaip atliekamas pats modeliavimas!


Kai nutarsite, kad Jūsų 3D scena jau paruošta, tuomet Jūsų laukia sekantys etapai – medžiagų parinkimas ir priskyrimas, trumpai sakant – tekstūravimas bei apšvietimas. Šie etapai gali būti atliekami naudojantis 3D Stager turima medžiagų ir aplinkai apšviesti siūlomais apšvietimo rinkiniais arba papildomai įtraukiant kitus Adobe produktus:

  • Substance 3D Assets, tai milžiniška, net iš 9 tūkstančių medžiagų, įvairiausių apšvietimo scenarijų, t. y. didelio dinaminio diapazono 360 ° panoraminių vaizdų ir atskirų šviesos šaltinių, ir 3D modelių susidedanti biblioteka, galinti patenkinti įvairių industrijų, tarp jų reklamos, produkto ir interjero dizaino, architektūros, skirtingo lygio 3D menininkų, specialistų ir dizainerių poreikius.

  • Substance Designer, tai medžiagų kūrimo ir redagavimo įrankius turintis sprendimas, kuriuo ir toliau bus galima kurti žadą atimančias, universalias, itin aukštos kokybės medžiagas savo 3D modeliams. Čia kažkokių didesnių pasikeitimų neįvyko. Plačiau apie šį sprendimą esame kalbėję ir darbą jo įrankiais demonstravę savo webinar‘e ir workshop‘e.

  • Substance Painter sprendimas ypatingai mėgstamas tų specialistų, kurie savo projektams medžiagas ir įvairius jų efektus, kaip: skilinėjimai, parūdijimai, susidėvėjimai, įvairūs ornamentai ir pan., yra kuriami piešiant tiesiogiai ant 3D objekto. Substance Painter įrankiuose, kaip ir Substance Designer atveju, didelių kažkokių pakeitimų neįvyko, todėl iki šiol aktyviai dirbusieji su šiuo sprendimu į savo darbo eigas jokių didesnių pokyčių įvesti neturės.

  • Substance Sampler, produktas iki šiol pažinotas kaip Substance Alchemist, kurio ankstesnė pagrindinė paskirtis buvo kurti naujas medžiagas maišant kelių medžiagų savybes tarpusavyje. Tačiau su nauju pavadinimu buvo praplėstas ir šio sprendimo funkcionalumas, t. y. įvesta galimybė savo telefonu ar fotoaparatu nufotografuoti patikusias medžiagas, pavyzdžiui, baldų salone rasto minkšto baldo gobeleną, užuolaidas, sienų apmušalus ir panašiai, ir perkėlus tas nuotraukas į Substance Sampler paversti jas medžiagomis savo 3D objektams. Dar viena naujovė atsiradusi tarp Substance Sampler įrankių yra tą, jog čia galima susikurti savo apšvietimą ir vėliau jį perkelti į Substance Stager. Ten, atsižvelgiant į kuriamos 3D scenos specifiką, galima keisti tos šviesos intensyvumą, ryškumą kryptį.


Sukūrus 3D sceną su visais jame reikiamais 3D objektais, atliktais tekstūravimo ir apšvietimo darbais, belieka parinkti tinkamus kameros nustatymo kampus ir gauti sau tobulą vaizdą.


Apibendrinant matomus pokyčius galime pasakyti, kad nepaisant to, kad dalis auditorijos naudojusių Susbstance iki Adobe didžiųjų permainų yra nusivylę tuo ką mato, visgi Substance 3D išlieka vienu pagrindiniu profesionalų pasirinkimu kuriant ir redaguojant medžiagas bei tekstūras. Be to Substance 3D sprendimo siūlomi įrankiai gali būti puiki išeitis jauniesiems, dar tik pradedantiems savo, kaip specialisto, 3D menininko ar dizainerio kelią ir norintiems paprastai ir greitai gauti efektingai atrodančius 3D vaizdus. Šis sprendimas, taip pat puikiai tinka tiems, kuriems 3D paveiksliukų kūrimas nėra pagrindinis galutinis rezultatas ir gilinimasis į sudėtingas modeliavimo ir vizualizavimo sprendimus pareikalautų per daug pastangų ir laiko resursų. Tuo tarpu pasirinkus Substance 3D, galutinis 3D vaizdas gali būti gaunamas įveikus vos keturis ne itin sudėtingus žingsnius:

  1. 3D modelių parinkimas ir įkėlimas į sceną, naudojantis Substance 3D Stager. Esant poreikiui tų modelių dydžių pasikoregavimas ir tinkamo kampo pasirinkimas.

  2. 3D modelių ir scenos tekstūravimas, naudojantis Substance 3D Stager, Designer, Painter arba Sampler.

  3. 3D scenos apšvietimas.

  4. Kamerų sudėjimas ir reikiamo kampo galutiniam 3D vaizdui gauti parinkimas.

Taigi, keturi šie žingsniai ir voilà – Jūsų 3D scena paruošta! Išbandykite Substance 3D sprendimo įrankius ir Jūs. Tai tikrai ne tik gana paprastas, tačiau kartu itin smagus būdas kurti efektingus 3D paveiksliukus (nuotraukas).